Aneb stejné události, jiný pohled na věc. Hm, to už jsem někde viděl. Že by první Half Life? Ano, Blue Shift a Opposing Force! Ale nevadí, když se to klukům v novém studiu Crytek Budapest podaří dodělat a EA vydat, mohli bychom tu mít další střílečku, která zavaří naše mašinky natolik, že se zase rozběhne debata „PC hraní je mrtvé!“. Pojďme se ale podívat na samotnou hru. Na co se vlastně můžeme těšit?

Crysis: Warhead nebude druhým dílem nádherného Crysis, bude spíše jiným pohledem na stejné události. Setting zůstává tedy stejný, nikoliv ale kůže hlavního hrdiny. Tentokrát se na tropický ostrov podíváme jako seržant Sykes, kterému se přezdívá „Psycho“. Hratelnost by měla být opět velmi otevřená, flexibilní a zahalena do překrásného grafického hávu, který má být nejen vylepšený, ale také notně optimalizovaný (hurá!). Měli bychom se dočkat také upravitelných zbraní, využívání nano-obleku a nových vozidel. Hra by měla vyjít už na podzim tohoto roku a opět se jedná o exkluzivní PC titul.

Stop. Cože? Exkluzivní PC titul? Crytek vyvíjí něco exkluzivně pro PC, když ještě nedávno prohlásil na adresu PC docela nepěkné věci a prakticky jej odepsal kvůli pirátství? Teď sice tvrdí, že Crysis: Warhead je PC exkluzivní proto, že je ve vývoji již dlouhou dobu a vyvíjí se od počátku pro PC. Ale no tak, Crysis možná nějakou dobu vedlo pirátské žebříčky, ale nakonec se jej prodalo hodně přes milion kusů, což je moc pěkný výsledek. Excelentní výsledek pro hardcore PC střílečku, která svého času nešla na plné detaily plynule spustit na žádném PC.

Pokud bude Crysis: Warhead vypadat ještě líp a nebude mít nějaké extra přehnané hw nároky (díky optimalizaci enginu) a hlavně, jestli to bude dobrá hra, tak proč ne. Zvedám palec směr Budapešť a jsem zvědavý, jak to dopadne.